söndag, februari 24, 2008

Salsa♥


Här kommer ett recept på salsa som är supergod till tacos eller nachos. Eftersom jag är superdålig på recept och hur mycket man ska ha av allt så får ni göra det lite på känn.
Så här kommer ett cirkarecept:
10 Tomater (röda mogna goda)
1 Rödlök
Saften av 1 Lime
Färsk Jalapeno (efter hur starkt du vill ha)
Röd chili (samma som ovan, ungefär en halv av varje)
Färsk koriander (nästan en kruka)
olivolja
salt
Allt hackas i små bitar och blandas ihop, sen får ni smaka av om ni vill ha det starkare, mer lime, mer koriander osv.
Det är så fräscht och gott!

9 kommentarer:

Åsa sa...

Låter toppen! -om man bortser ifrån "Djävulens persilja" förstås. ;)

Mikaela sa...

Nej den MÅSTE var i Åsa, annars så blir det faktiskt inte bra, du måste bli en stor flicka och helt enkelt lära dig att äta det, och det heter koriander inget annat!!

Åsa sa...

NEJ!... jag vägrar! :-P

Åsa sa...

Jag får helt enkelt prova med andra örter... ska nog hitta på nåt gott.

Tipsy Tessie sa...

hmm, ser jättegott ut men, men måste erkänna att jag oxså har liiite svårt för koriander. Känns som att äta parfym. Men man kan väl testa med någon annan ört :)

Anonym sa...

koriander som är så, så gott! måte prova salsan snart. tackar!

Janine Langer sa...

What a beautiful layout and photo. So great!

Anonym sa...

Hejsan! Så mycket fint och mycket inspiration jag hittade i din blogg. Jag kikade in för att det var någon annan som länkade till dig om att du lärt ut roliga ramar i photoshop. Försökt hitta inlägget men nej, inget napp. Kommer du ihåg när? Skulle så gärna vilja lära mig det.
Maria
kramaria.blogg.se

Anonym sa...

Åh här tänkte jag i min enfald att Måkaela minsann tipsat om något gott, men neh, koriander....jag tar hellre döden...