torsdag, december 03, 2009

Mack mack med tajs

När min pappa var liten så tjatade han en hel dag på sin kära mor att han ville ha mack mack med tajs och hon fattade så klart ingenting. Det visade sig till slut efter många tårar att han ville ha knäckemacka med skivad falukorv. Det här har mina barn snappat upp och idag skulle Timothy fixa sin egen mack mack.
Variant STÖRRE. Jag är hemskt ledsen om nån blir kräkfärdig av detta inlägg, det blev jag när jag såg den här mackan.

Men Timothy tyckte att den var toppen och morfar blir säkert avundsjuk.

5 kommentarer:

Angela sa...

Hahaha... ja, den kanske inte såg sådär jätteaptitlig ut direkt!

Anonym sa...

Ja, faktiskt.. urk!

/isabeli

Anonym sa...

Timothy har väl sett Jan Guillou och grabbarna på Fagervik. Jag har för mig att deras falukorvsmacka såg ut ungefär så där, fast det var nog sirapslimpa i botten.
Hungrig kille behöverrejäla mackor!
Kicki

Nilla sa...

Jag tänker på Morgan i Ullared... åt inte han det fast ännu värre med orostat bröd...
OM jag skulle äat det skulle jag steka korven och sedan göra en varm macka med smält ost osv.

Anette sa...

Den är ju rå!