tisdag, februari 10, 2009

Digital Scrapbooking

Eftersom jag nästan bara scrappar digitalt för tillfället, så får jag många frågor om var jag hittar mina digitala papper och tillbehör. Jag tänkte göra en liten butikslista.
Dessa är mina favoriter för tillfället:
LittleDreamerDesign

Sen om ni googlar på free+digital+scrapbook så kommer ni att hitta en massa gratissaker att ladda ner, vissa fina grejer och annat mindre snyggt. Leta leta.
ShabbyPrincess har en massa gratissaker.

Fick frågan om jag skriver ut det jag scrappar digitalt och nej det gör jag inte, förutom att jag håller på att göra en fotobok och då kommer ju allt att bli i en bok. Men annars gör jag det inte. Ett bra sätt att komma igång med digiscrap är att skaffa en template, då blir det jätteenkelt att bara putta in sina papper och sina foton, det är en bra start.
Här hittade jag en gratis template, den ser ut så här
och den blev så här när jag lagt in mina bilder.
Så nu kan ni ut och shoppa digitala scrapbookingkit.
Mikaela ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, TACK! :)

Anonym sa...

Hej, ramlade förbi här så jag tänkte tipsa om några sidor jag med, fast du kanske redan har stenkoll på dem ;-)

http://digifree.blogspot.com/

http://www.blogtrainblog.blogspot.com/

Susanne sa...

sweetshoppedesign.com är min favvo-butik just nu. Lägger upp nya godsaker varje lördag. Min favoritdesigner Misty Cato är knuten till dem nu.

Nu ska jag kika på sidorna som du tipsar om! Visst är det SKOJ att digi-scrappa??!!