torsdag, april 26, 2007

Gonna party like it´s my birthday.....


eller inte riktigt, är hemma med sjukt barn, men det är ju näääästan lika kul. Hittade den här bilden på mig som nyfödd med min coola 70-talspappa. Nice frilla! Och nu 34(!!!!!!) år senare sitter jag här med 2 egna gosiga ungar (Alex är i och för sig inte gosig just nu, men när han blir sitt vanliga jag igen så..). Och som vanligt när det är min födelsedag så är det dags för en liten tävling, skriv en kommentar så är du med i utlottningen av en liten vinst. Ni får kommentera tom lördag kl 12.00, sen drar jag en vinnare. Kramelikram!

59 kommentarer:

Casa Ottman sa...

Grattis på födelsedagen !!
Cool frilla på din pappa och snacka om pippigul åkpåse *s*
Ha det gött!
Helena

Anonym sa...

Hihi, tycker också det är sååå kul att se de här gamla korten på sej själv - stilen, frisyrerna, färgerna som andra personer och man själv är iklädd...

Jag fyller om ett par veckor - härlig tid att fylla år på!

GRATTIS och ha en UNDERBAR dag!
Kramiz Kada

Anonym sa...

Stort Grattis på födelsedagen.
tycker det är så kul att se kort från 70 talet alla härliga frisyrer och alla härliga mönster på kläderna.
Hoppas du får en bra dag och att lill killen kryar på sig fort.
Kram

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS på födelsedagen. Jag tycker du ska bjuda dig själv och familjen på lite extra god mat dagen till ära. Kram.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! =) Tänk att man själv har varit sådär liten en gång.. hihi

Anonym sa...

Å vilket härligt foto. :-) Stort grattis på födelsedagen! Jag hoppas du får en superbra dag, trots stackars sjuklingen.

Marie - Med mina händer... sa...

Grattis på födelsedagen! Och hoppas sonen kryar på sig! :-)

Sofia sa...

Stort Grattis, vi har en förstoring från när jag var liten även det på det ljuva 70-talet på mig och min pappa och på baksidan har fotofirman skrivit mamma med barn pga min pappas långa hår.

Anonym sa...

grattis! häftigt att hitta sådan kort från när man själv är liten.

Anonym sa...

Underbart kort.. Gillar alla härliga färger som var då,,,
Ska minsann rota runt lite bland mina kort och se om jag hittar några roliga att scrappa i helgen...

Stort grattis på födelsedagen

Kram Helené

Anonym sa...

Grattis! Vilket häftigt kort! Så mycket färger!

Anna/Augusti_73 sa...

Grattis! Urhärligt foto på dig och pappa! =)

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen!

Hihi, sådana kort har jag också, fast på min (numera nästan flintskalliga) då långhåriga make. Skjorta med illgröna fjärilar på tror jag han hade på något foto. (brrr man ryser)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!! coolt 70-tals foto på din pappa... =}

Anonym sa...

vilket härligt foto=) Stort grattis på födelsedagen!!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
hoppas att du får en riktigt bra dag och att Alex blir bättre snart!

Emma sa...

Nämen, grattis så mycket på födelsedagen!

Pihlina sa...

GRattis på födelsedagen. Haha, såndär tjusig frilla hade min pappa också. Fast tänk dig 3 gånger så mycket skägg som hår, så har du en bild av hur han såg ut när han kånkade hem mig från BB för 34 år sen...

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!

Härlig bild, påminner om de jag har i mitt album från när jag var liten ;-) (Är ett år äldre än dig)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!!!

Härligt foto.

Hoppas familjen blir frisk snart!

Kramiz

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen :)

Tänk vilka härliga färger det fanns på 70talet, inte bara brunt och orange, Vilken härlig färgkombination mellan det gula och havsblå sååå läckra färger. Hoppas du gör en riktigt färgstarkt lo till denna bild, då den verkligen har härliga färger att ta upp i dekorationer.



Hälsningar
krumeluran

Marie sa...

Stort Grattis på din födelsedag!

Anonym sa...

vilken härlig nostalgi tripp! *L*
jag har oxå ett härligt på min pappa *får göra nått med det*
GRATTIS på dagen! "hipp hipp.."

Petraso sa...

Grattis min Grey Fanatiske bloggare! Ur snygg din pappa var med 73 års mått..... Ha en bra födelsedag och hoppas du hinner in till Formats Rea på måndag(12-17) jag ska försöka hinna dit hade varit kul

Bellis sa...

Vicken läcker bild!! :-)
Man kanske skulle börja leta i gamla fotoalbum. *hihihi*
/Anna

Anonym sa...

grattiskommentar från dora

Anonym sa...

Vilken underbar bild. Så kul att se bilder från 70-talet.

Stort grattis på födelsedagen, Hipp Hipp Hurra!

/Maria/Tootsie

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas att du har en bra dag :)

Du tillhör en bra årgång, det vet jag säkert ;)

Anonym sa...

hipp hipp hurra! Grattis på födelsedagen. Hoppas du får en underbar dag och att sonen snart mår bättre. Jag har också sånna fina 70-tals bilder på min pappa med utsvängda taighta manchesterbyxor.. Jättesnyggt! *skratt*

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen!!

Vilket underbart foto på dig och din pappa!

Ha en bra dag!

Kram Camilla

webmosterhelene sa...

Åh!! Stort grattis på födelsedagen!!! Och ja, så cool man är numer när man är 70-talsretro *s*

Kram

Anonym sa...

Helt underbart med lite nostalgi. =) Tack snälla för titten!

Pia sa...

grattis på födelsedagen. Härligt med gamla kort

Anonym sa...

Jättefint kort pch
GRATTIS på födelsedagen
Kram Cissi

Anonym sa...

"Idag är ingen vanlig dag..." =) Stort GRATTIS och ha en härlig dag.

Fotot är stencoolt. Visst är det roligt att ha de här tidiga korten på sig själv (och pappa så klart)!?

Sanna F sa...

Grattis på födelsedagen!

Ja det är alltid kul att se hur kläder och frisyrer har förändrats!
Söta var ni på bilden iallafall : )

Anonym sa...

haha, gratts mikaela, det är klart man ska komentera då ju.. vi saknar dig allt litegranna på scraputmaningen, men du har ju så mkt andra spännande projekt att ta tag i..
en en gång grattis... å 34 är väll ingenting!

födelsedagskramar, maskrosfjun

Anonym sa...

Hihi, jag lär väl vara med i tävlingen jag också!
Grattis på födelsedagen!
Känner verkligen igen mig i chocken att helt plötsligt vara "gammal", det går alldeles för fort!!

Tjolahopp71

Ellison sa...

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Ett stort grattis på födelsedagen! Kram Maria

Anonym sa...

Grattis! Hoppas du får en underbar födelsedag!
Vilket härligt foto!:-)

Ellinor sa...

Grattis på födelsedagen!

Det är så roligt att se på gamla foton!

Anonym sa...

Grattis på din födelsedag!!! Visst är det kul att gå igenom foton från när man var liten! jag gjorde det i helgen som var, och man kissar nästan ner sig av skratt åt vissa foton och minnen!
MVH Miaa

Anonym sa...

Stort GRATTIS!!!!

Fniss... känner igen den där stilen från 70-talet såååå väl.... hihi.... min pappa hade nog dom ballaste mustacherna i stans tror jag. *asgarv*

Anonym sa...

Grattis på din dag! Hoppas den har varit toppen (trots sjukt barn...)! Hurra hurra hurra!! :)

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Älskar fotot med din pappa och dig och den där speciella 70-talskänslan. Härligt!

Anonym sa...

"Ja må hon leva, ja må hon leva...."
Grattis på födelsedagen!

...och det där var då en helt annan frisyr än när Timothy varit framme med trimmern... ;)

Kram!

fialoppan sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!Hoppas att den har varit bra! Kram!

Anonym sa...

Hihi, vilken härlig bild*!!! Det skulle vara skoj att se den scrappad av dig. Grattis på födelsedagen.

Anonym sa...

Vilket underbart foto! :-D
Grattis på födelsedagen!!

Kristin sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas den varit trevlig och kul trots sjukdom. Idag känns det som det är min födelsedag också för jag har fått hem min alldeles egna, fina, söta lilla lap top. Wohoo =)

Kram, Kristin

Annie sa...

Nämen... är det inte meningen att det är födelsedagsbarnet som ska få presenter??? Grattis på födelsedagen! Jag hoppas den blir jättebra! Och vilket härligt kort - verkligen 70-taligt!

uniquelyme sa...

Grattis, Grattis!

Vilken bra dag att fylla år på - med sol och sommarvärme. Härligt!

Spooky sa...

Grattis .. hoppas dagen varit bra :)

Anonym sa...

Ett STORT grattis på din dag. :) Hoppas du får en trevlig dag trots en sjuk liten plutt.
Ha det underbart!
Kram
-JennyM

Anonym sa...

vilket undrerbart kort! grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Tack för all inspiration, under året som gått !

Anonym sa...

Hurra hurra hurra!!!

Alltid lika inspirerande att titta in här.

Mia

Anonym sa...

Åh, härliga 70-tal, eller inte????
Jag vet att jag för några år sedan sa att 70-talssaker aldrig skulle komma innanför mina dörrar, men hur har det blivit??? Jo jag letar som en galning efter 70talskläder till barnen och "grääsliga" tapeter till mig...Hmm, man ska aldrig säga aldrig...(Men 80-talskläder kommer ALDRIG in här! ; ) )