onsdag, september 17, 2008

Timothys favoritlåt

Timothys och min(sedan läääänge) favoritlåt är just nu Big In Japan med Alphaville. Vi har lyssnat och dansat till den hela kvällen. Den är ju så bra. Det var förrresten en av de första låtar jag lärde mig att spela på piano. Den väcker så många minnen. Ren nostalgi! Ljuva 80-tal. Har ni förresten hört den här versionen av Ane Brun, sååå himla vacker, lyssna och njut lite extra, sen så varje söndag (är det va?) så går ju Stor i Japan på sexan och där kommer det att vara en ny coverversion av Big In Japan varje vecka, mycket spännande tycker iallafall jag. Nej nu får ni lyssna och minnas lite skoldiscon. ♥

3 kommentarer:

Fredd sa...

Hela den plattan väcker nostalgin till liv. En LP som håller måttet helt enkelt! Ta bara Fallen Angel, Sounds like a melody o s v! Förresten, apropå tysk syntpop, någon som kommer ihåg en låt som heter Every Time, med Münchener Freiheit? En kanonlåt.

Mikaela sa...

Jag äääälskade Every Time, den är ju sååå bra, tack för att du påminde mig, måste leta upp den.

Anonym sa...

Åh det här var en riktig nostalgitripp! Jag älskade Alphaville och favoriten var nog Forever Young - den måste jag ha spelat sönder :D