onsdag, oktober 17, 2007

Favoritbok


Förra veckan så fick Timothy boken Kenta och barbisarna och han älskar den. Vi läser den 2 gånger varje kväll och idag tog han med den till dagis för han ville att de skulle läsa den på sagostunden.
Timothy har ju alltid varit en liten kille som lekt med både killar och tjejer och som älskar att leka med dockor, klä ut sig och laga mat, så jag tror att han fick lite bekräftelse på att det är okej när han hörde boken, speciellt nu när det börjar bli lite killarna mot tjejerna på dagis och när han hör de lite större killarna snacka om tjejbaciller och andra grejer. Bra bok iallafall!

6 kommentarer:

Sanna F sa...

Den måste jag kolla in!!!
Jag gillar hennes böcker! De är roliga!

clara sa...

heja heja!
Min lilla a ska få den i julklapp (jag börjar tidigt)

Cecilia sa...

Pija Lindenbaum är så cool! Gittan och Lill-Zlatan är också toppen. Mycket fantasi för förskolebarn med många funderingar.

Anonym sa...

Pija L är grymt bra på barnböcker. Elias har flera st och bara älskar dem. Ska kolla in denna oxå.

Anonym sa...

Mina barn älskar också den boken!
Har precis hittat till din blogg, sååå mycket fina LO!!! :) Och foton!

Anonym sa...

Måste jag kolla in - äääälskar hennes böcker, men jag var inte allt för imponerad av Lill-Zlatan (inte ungarna heller). Min absoluta favvo är Gittan och gråvargarna, det finns ett par formuleringar där som är såååå bra! Tack för tipset!