onsdag, november 22, 2006

Okej...nu ska jag försöka förklara





hur jag gör mina bilder i photoshop, jag är inte jättebra på psp så jag är troligtvis urusel på att förklara, men jag ska försöka.
*Öppna bilden (se första bilden)
*Nytt lager
*Curves, jag fixar så att färgerna blir hårda och ganska gulgröna. (se bild2)
*Nytt lager
*Välj Fill, välj black och sen ok.
*Nu är bilden helt svart.
*Layerstyle, blending options, ändra från normal till hue.
*Nu är bilden svartvit. (se bild3)
*Välj layerstyle blending options igen, ändra opacity till 40.
*Flatten image.
*Klar (se bild 4)
Hoppas att ni förstår på ett ungefär. Fråga gärna om ni vill veta något mer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig! Har försökt testa att göra som du men det har liksom inte blivit likadant. Nu ska jag följa din "guide" och leka lite...! :D

Fröken K sa...

jag provade att göra som du sade, men det blir lite annorlunda. får inte färgerna att bli så hårda. :) och vad med flatten image? jag har psp svenska, och hittar inget liknande.
tack för svaret!

Mikaela sa...

Hm..flatten image är väl typ lägg ihop lager. Kurvorna får man ju mixtra lite med för att få till det.

Anonym sa...

tack tack tack ska leka när barnen somnat.....

Anonym sa...

Å tusen tack! Vad snällt att du delar med dig! :-)

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig av din kunskap... nu längtar jag att gå hem från jobbet, för att gå hem och testa lite!! :)

Trevlig helg!
kram