söndag, juli 09, 2006

Sköna saker med att vara ensam hemma


* Jag kan lyssna på Kelis och Nelly Furtado hur högt jag vill fast klockan är över 9, för det ligger inga små bebisar och snusar.
* Jag kan äta godis utan att behöva bjuda.
* Jag kan äta skräpmat utan att behöva tänka på om barnen får i sig alla vitaminer.
* Jag kan ha alla scrapsaker ligga på köksbordet utan problem.
* Jag slipper kolla på fotbollen, jag kan kolla på Top Model och annan skit.

Mindre bra saker

* Upptäcka att det kommer en svart katt ut ur barnens rum som sträcker på sig och går ut i köket och äter mat för att sen spatsera vidare genom lägenheten (mina katter är på landet)....skräck...
den var alldeles kolsvart och ignorerade mig helt....tänk om jag hade suttit och kollat på nån skräckfilm, då hade jag dött!!!

4 kommentarer:

Lilo sa...

VA?? Vart kom den katten ifrån?? Inte djurkyrkogården va???
Ha så skönt på landet med familjen, även om du blir tvungen att bjuda på godis. ;)

Anonym sa...

Haha, låter läskigt O.o
Var det en grannkatt som hittat in?

fridakarolina sa...

Vilken fräck liten objuden kattgäst, kan nästan se framför mig hur den liksom rycker på axlarna, käkar lite mat och går iväg. Katter är sååå nonchanlanta...och alldeles underbara. Men kanske inte när de är objudna? ;)

Anonym sa...

huuuga. vad läskigt med sådana objudna gäster.
en gång hade en katt letat sig in i stugan och där var ju ingen på länge. stackaren. hade dock klarat sig för det stod vatten.. men vaad rädd man blev när man öppnade dörren må du tro