onsdag, maj 24, 2006

På vägen hem från Timothys dagis


så har det öppnat en butik med begagnade barnböcker. Utanför butiken står en stor låda med böcker för 5 kronor, så Timothy brukar få köpa en bok där ibland när vi går hem, idag gick vi in och kollade och de hade ju förstås mängder med pekböcker, hittade små, 8x8cm, jättesöta, som jag köpte och en stor ca 20x20, superbilligt såklart. När jag kom fram till kassan så påpekade farbrorn i kassan att du vet att de små pekböckerna är på serbiska va? Orkade inte förklara för honom att jag faktiskt inte brydde mig ett skvatt vad som fanns i dem..hi hi...

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Nej, det är alla möjliga åldrar och böcker. Den heter Sagobjörnen och ligger på Bangatan i Majorna.
Man kan även byta och sälja där, så det är en rolig butik.

Lilo sa...

Jag har fortfarande inte hunnit tjuva någon gammal bilderbok av barnen... men det står på "göra-listan". ;)

Zarah sa...

Ser fram emot att se resultaten!
...och tack för tipset - nu ska jag på loppis och leta böcker... ;)
(Ja - inte nuNU men... sen!)